Toimitusehdot

Flying Carpet Oy on suomalainen verkkokauppa. Alla olevat toimitusehdot koskevat verkossa tehtäviä ostoksia joiden toimitus on Suomeen. 

Maksutavat:

Monipuoliset ja turvalliset maksutavat. Meillä voit maksaa suoraan seuraavilla verkkopankeilla:

  • Nordea
  • Osuuspankki
  • Danske Bank
  • POP Pankit
  • Nooa
  • Aktia
  • Säästöpankit
  • S-Pankki
  • Handelsbanken
  • Ålandsbanken
  • LähiTapiola Pankki

Voit myös maksaa ostoksesi seuraavilla luottokorteilla

  • Visa
  • Visa Debit
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • Debit Mastercard

Verkkokaupassa toimivat lisäksi seuraavat mobiilimaksutavat:

  • Pivo
  • Masterpass
  • MobilePay

Tarjoamme myös mahdollisuuden maksaa Collector Bank -laskulla.

VERKKOPANKKIMAKSUT

Paytrail Oyj maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Paytrail Oyj on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

MAKSUPALVELUNTARJOAJA

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. 

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

www.paytrail.com

PALVELUN KUVAUS

Paytrail Oyj maksunvälityspalvelu on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa  Paytrail maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrail kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

TIETOA MAKSUTAVOISTA

Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj . Maksu tilitetään kauppiaalle. Korttimaksujen osalta  näkyy maksun saajana Paytrail Oyj korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

LUOTTOKORTTIMAKSUT

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Paytrail Oyj:llä ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Verkkokauppa käyttää Paytrail  maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj (2122839-7) välille.  Paytrail Oyj vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

MAKSUPALVELUN TARJOAJA

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

www.paytrail.com

MAKSAMISEEN LIITTYVIÄ LISÄTIETOJA

Paytrail Oyj ostaa myyntisaatavan eli maksun summan verkkokauppiaalta ja tarjoaa Teille mahdollisuuden maksaa millä tahansa maksusivulla mainitulla maksutavalla. Tieto maksusta toimitetaan myyjälle välittömästi.

Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj Maksu tilitetään Flying Carpet Oy:lle.

Luottokunnan maksutavoilla tuotteen myyjä ja maksun saaja on Paytrail Oyj Reklamaatiotapauksissa pyydämme kuitenkin ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Flying Carpet Oy:n asiakaspalveluun.

COLLECTOR LASKU

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tuotteet itsellesi ennen maksamista. Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Jotta voisit maksaa laskun osamaksulla ja solmia tililuottosopimuksen, sinun täytyy maksaa vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin kanssa. Katso osoitteesta (oma.collector.fi) miten allekirjoitus tehdään. Lasku erääntyy seuraavan kuukauden lopussa. Laskusta peritään laskutuslisä, joka on 3,95 euroa.

Kun valitset laskulla tai osamaksulla maksamisen, voit tehdä tilauksen ainoastaan väestörekisterissä olevaan vakituiseen osoitteeseesi. Sinun tulee olla täyttänyt 18 vuotta tilauksen yhteydessä. Laskun saadessasi voit valita 24 kuukauden osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee laskustasi. Osamaksun korko on 19,9 % vuodessa.

Luottotietojen tarkastus tehdään tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan muistutusmaksu sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Saat täydelliset ehdot Collector Lasku/Osamaksusta seuraavista linkeistä:

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot

https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SUACFI/Credit_terms_All_FI.pdf

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SUACFI/SECCI_FI.pdf

Maksun palautus laskutusasiakkaille 

Mikäli palautat tilaamasi tuotteen, rekisteröimme palautuksen sen saavuttua meille. Ilmoitamme Collector Bank:lle tuotteen palautuksesta ja tulet saamaan sen jälkeen uuden laskun. Jos olet jo ehtinyt maksaa laskun ennen tuotteen palautusta, olethan yhteydessä Flying Carpet Oy:n asiakaspalveluun info@flyingcarpet.fi.

Palautusoikeus ja tuotevaihdot

Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus , alkaen siitä päivästä kun asiakas on vastaanottanut tuotteen. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa, myös tuotepakkauksen tulee olla ehjä. Osoitetarroja tai teippejä ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Asiakas vastaa itse palautuskustannuksista. Jos tuotteessa on kuljetusvaurio, niin silloin Flying Carpet maksaa palautuskustannukset. Palautuksesta tulee ilmoittaa aina ennakkoon olemalla yhteydessä osoitteeseen info@flyingcarpet.fi. Asiakaspalvelu ilmoittaa palautukselle osoitteen sekä yksilöllisen palautusnumeron. Palautusilmoitusviestiin sekä itse palautuvaan pakettiin tulee laittaa palautuksen tehneen asiakkaan täydelliset yhteystiedot sekä tuotteen mahdollinen sarjanumero ja tuotteesta mahdollisimman paljon tietoa varastoa varten. Asiakas maksaa palautuksen itse. Pyydäthän postista lähetyksen seurantatunnuksen , siltä varalta että lähetyksen kulkua täytyy seurata. Asiakas vastaa palautuslähetyksestä, näin siirrät vastuun postille. Pyydämme palauttamaan tuotteet asiakaspalvelun ilmoittamaan osoitteeseen. Liitä mukaan tiedot tilauksesta. Säilytä palautuksesta saamasi kuitti (pakettikortti) sekä maksukuitti. 

Noutamattomat paketit

Noutamaton paketti ei ole palautus. Noutamattoman paketin uudelleen lähetyksestä veloitamme paketin palutuksen -ja uudelleen toimituksen toteutuman mukaan. Mikäli asiakas peruu noutamatta jääneen tilauksen vähennämme alkuperäiset paketin lähetyskulut. 


Reklamaatiot ja kuljetusvaurioista ilmoittaminen 

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: info@flyingcarpet.fi 

Emme käsittele reklamaatioita, jotka ovat saapuneet meille yli 7 päivää tuotteen vastaanottamisen jälkeen. Tavaran vastaanottajan velvollisuus ja kuljetusvaurioiset tuotteet: Tiekuljetuslain (TKSL) mukaan vastaanottajan tulee tarkistaa lähetys vastaanottohetkellä ja huomauttaa heti ulkoisesti havaittavissa olevista vahingoista (reikiä, teipit auki, kulmat rutussa ym.). Tällaisessa tapauksessa tulee tehdä välittömästi varauma (merkintä) rahtikirjaan tai pakettikorttiin. Tulee mainita minkälainen vahinko on kyseessä ja ottaa kuljettajan allekirjoitus, yhteys välittömästi asiakaspalveluumme sähköpostitse sekä liitteeksi pakettikortin tai rahtikirjan kuva sekä kuvat vaurioituneista tuotteista. Piilevät vauriot (vahingot, joita ei voi vastaaanottohetkellä silmin havainnoida) tulee reklamoida Flying carpetin asiakaspalveluun 7 vrk kuluessa toimituksesta valokuvien ja vahinkokuvauksen kera. 7 vrk jälkeen vahinkovastuu rahdinkuljettajalla päättyy. verkkokauppaan palautuvat kuljetusvaurioiset tuotteet tulee pakata asianmukaisesti enempien vahinkojen välttämiseksi.

Toimitustapa ja toimituskulut

Käsittelemme tilauksesi mahdollisimman pian. Tyypillinen toimitusaika matoille on  2-3 viikkoa tilauksesta, joillekin tuotteille tätäkin pidempi esimerkiksi silloin, kun tuotetta ei ole valmistajan varastossa. Mikäli tuotteen toimitusaika poikkeaa tai muuttuu tilauksen yhteydessä ilmoittamastamme, olemme sinuun yhteydessä. Toimitamme tilaukset lähipostiisi. Toimituskulut esitetään ostoskori- ja kassasivulla. 

Toimituskulut ovat ilmaiset asiakkaalle. Mittatilausmattojen , suurien erien ja iso kokoisten tuotteiden  toimituskulut lisätään tuotteen hintaan. 

Omistusoikeuden siirtyminen 

Omistusoikeus tavaraan siirtyy ostajalle, kun koko kauppahinta on maksettu myyjälle, ellei erikseen ole toisin sovittu.

Kauppahinta

Hinta on kiinteä kysytylle erälle tai määrälle, jollei näissä toimitusehdoissa tai kirjallisesti ole toisin sovittu.

Kauppahinta ilmoitetaan verottomana. Kauppahintaan lisätään arvonlisävero kulloinkin voimassa olevan verokannan mukaan.

Sopimuksen purkaminen

Jos jompikumpi sopijapuoli syyllistyy sopimusvelvollisuuksiensa olennaiseen laiminlyöntiin, toisella sopijapuolella on oikeus purkaa sopimus ilmoitettuaan tästä ensin kirjallisesti, ellei laiminlyöntiä ole kohtuullisessa määräajassa korjattu.

Mikäli ostaja on laiminlyönyt maksuvelvollisuutensa, myyjällä on sopimuksen purkamisen sijasta oikeus väliaikaisesti keskeyttää toimitus, kunnes erääntynyt maksu on suoritettu tai sen suorittamisesta on sovittu. Sovitun toimitusajan katsotaan tällöin siirtyneen vastaavasti.

Sopimus voidaan purkaa kokonaisuudessaan, mikäli viivästynyt tai virheellinen tavara on olennainen osa kokonaistoimitusta ja se liittyy jo toimitettuihin tavaroihin tai myöhemmin toimitettaviin tavaroihin siten, että sen virhe tai viivästyminen aiheuttaisi merkittäviä kustannuksia purkamiseen oikeutetulle sopijapuolelle, mikäli hän ei peruisi kauppaa. Ostaja on velvollinen suorittamaan sovitun hinnan purkutapauksessa sellaisen tavaran osalta, jota ei ole palautettu myyjälle.